250 Kč
250 Kč
bez DPH
Vyprodáno
Přidat do košíku
Název publikace přesně vystihuje životní osudy autora. V roce 1954 byl vyřazen z Leteckého učili.tě v nejpočetnějším ročníku frekventantů historické letecké .koly v Prostějově. Bylo jich na 350 nových, dychtivých, nadšených pilotů. Prvým z nich se nabídl přechod z vrtulové techniky (Šturmovik Il-10 a Messerchmitt S-199) na proudovou. Autorovi pak v roce 1956 na základně 2. l.p v Čáslavi, na prvním hromadně zařazeném proudovém stíhači MiG-15. Na něm létal v roji, který byl jmenován za nejlepší, první vzorný roj letectva - Novotný, Tureček, Drtina, Žák. Při zavádění nadzvukových súček, stíhacích bombardérů SU-7BM, zůstal na podzvukových vznášedlech Brigadýr K-60,Aero-45 a pak následovala dlouhá éra vrtulníků Mi-1 a velký dopravně- výsadkový, bojový Mi-4. Když mu bylo nabídnuto zpětně létání na vrtulovém fotogrammetrickém Ilju.inu-14 FG, nabídku přijal a létal užitečné fotolety až do svého nedobrovolného odchodu z létání vůbec. Působil pak jako redaktor, dramaturg a scénárista, (i když poslední dvě funkce se stejně jako akademické vzdělání redaktorů nesměly uvádět). Je nasnadě, že v televizi psal scénáře a natáčel hlavně o svých milovaných letadlech, vrtulnících a jejich pilotech. Na stejné téma vydal i několik detektivních, dobrodružných příběhů.
Detailní informace